Wednesday, November 2, 2016

Dia dan 'sorry'

Dia selalu cakap 'sorry'.

Sorry sebab dia tak dapat sediakan pembantu untuk tolong aku di rumah.
Sorry sebab dia tak berada di rumah bila aku pening dengan anak-anak.
Sorry sebab tak dapat belikan barang-barang yang mahal.
Sorry sebab tak boleh nak bawa aku berjalan lihat dunia.
Sorry sebab bawa lari aku jauh dari keluarga.
Sorry sebab dia, aku tak guna degree yang penat-penat aku habiskan.
Sorry sebab dia, aku tak boleh nak kejar apa yang aku impikan dalam hidup.

Dah 3 hari aku ada ulcer dalam mulut. Aku dulu jarang kena ulcer. Entah kenapa lately ni kerap pulak. Berdenyut sampai sakit kepala bagai. Aku tengok anak-anak berlari terjerit-jerit tu kecik besar je. Nak makan punyalah susah. Bila tergigit memang menitik juga airmata. So 2-3 hari ni aku kurang makan. Semalam aku tanya dia ada tak ubat yang macam Bonjela kat sini. Maklumlah nak suruh aku pergi cari sendiri, ada yang bawa balik ubat kutu.

Hari ni dia kerja. Tapi pagi tadi dia kena singgah sekolah budak-budak kejap untuk uruskan pendaftaran Leia. Lepas tu baru dia pergi kerja. Petang ni ada meeting. Dia tanya aku, nak dia hantar ubat? Aku cakap takpe. Aku boleh tahan sampai dia balik petang nanti. Lagi pun dari sekolah untuk dia melencong patah balik rumah dia perlu naik 2 bas, 1 train dan jalan kaki sejuk-sejuk ni. Lepas tu patah balik untuk pergi kerja. Jauh.

Aku tengah mandikan Leia tiba-tiba dia muncul depan pintu rumah sambil pegang ubat ni. 

...

You don't have to say sorry for all the wrong reasons, B. You are the only right reason I need.

Love is ...

Getting the right medicine for her. 

Now pergi muntah ramai-ramai. Korang ni. Kalau Ejaz & Warda buat sweet je. Mentang-mentang kitorang Adjusted & Lopak Air.



No comments: