Wednesday, December 3, 2008

Happy..

It's been awhile since I updated my blog.. Alhamdulillah, aku dah selamat ada kat Shah Alam, Selangor, Malaysia.. Luckily, no stupid incident happen during my journey home. Few days after I happily enjoying my time with Eizwan, something unexpected happened. At first I was speechless, then I know I had to do something this time. I'm just tired. I had enough. But this time I feel like it's better for me to keep this story to myself. So I won't be telling any details here. I don't want the 'batu api' to happily make his/her own stupid assumption again and instead of keeping the assumption to him/herself, he/she used it to bad mouth about me. I'd rather not knowing who is this 'batu api' coz if I know, I'll make sure he/she tastes a piece of my Taekwondo side kick. Biar smpai terpusing kepala smpai mulut yg mcm haram jadah tu berdarah. Baru bole stop agaknya. Takde lg mangsa lepas ni. I really wish he/she is not one of my friends or somebody near to me. If not, I might have to be extra careful next time. Nanti habis belakang aku rabak ditoreh kata-kata dari mulut sang durjana yg tajam mengalahkan pisau. Atau mungkin aku ditikam sewaktu tidur kerana selimutku dipenuhi gunting2 yg tajam yg sentiasa bersedia menikamku apabila ku lelapkan mata. Hmm.. Terasa? Bagus.. Aku sebenarnya penat melayan kanak-kanak yg masih tak berhenti-henti merumitkan hidupku. Grow up please..

Anyway, right now Eizwan is sleeping right next to me.. Now I can kiss and hug him anytime I want.. :) Luckily when he first saw me at the airport he didn't cry or reject me like he used to do with other strangers. My mom is right. A child will always knows his mother. Last 2 days, went to see Hana's baby, A'mar.. Sweet je.. Hana is going to be a cool mom. A'mar nangis pun muka dia relax tenang je. Masa aku dulu, dah menggelabah. Satu rumah aku panggil tanya nak buat apa ni. Hehe. I bought A'mar a night jumper. Hopefully it fits. Okla.. Got to go.. Nak call the other baby.. ;)

7 comments:

dina said...

Wow... dah balik ek, lama tak jnguk sini. Selamat Pulang!

ja, aku rasa jangan kau layan kanak2 itu... layan je kanak-kanak yg belum membesar cam eizwan n a'mar...

Anonymous said...

Jaja dear....these things happened all the time. that;s why mak ada tulis tentang KMK (kawan makan kawan). well...we'll learn one day kita dah TAK BOLEH trust orang lain...and kadang-kadang even kawan sendiri.
Everyday we drink coffe (3 in 1)... airnya cukup sedap sampai kita tak sanggup nak hentikan minumnya walau orang cakap coffee ni 'membunuh'....
Well...high time you learn that a true friend sometimes may not be the truest. Buat baik berpada2...buat jahat ?..tengoklah keadaan..hehe...

Anonymous said...

Jaja... welcome back... selamat berkepit dengan encik Eizwan ye...

zazaez said...

Dina:
Yup! I'm home! ;) This time lama sikit, 3 bulan.. So bole la spend time dgn eizwan lama sikit..

Mak:
Tu la mak.. I had enough of this nonsense.. Banyak lg benda lain yg ja nak kena fikir. Fikir mcm mana nak besarkan Eizwan jadi 'manusia' lg bagus. Tak mati pun kalau takde org2 mcm ni dlm hidup ja. Yg penting skrg family. Mmg susah nak jaga hati semua org. So I'm letting go people that are so obsess about themselves. It's all about them..

Timmy:
Hi Timmy! Aku sedang menikmati every moment.. ;)

cdalan said...

sis, ure back! hopefuly ada tsrempak. enjoice!!

cdalan said...

ure back, ure back!!! enjoy every bit of it.

zazaez said...

Shida:
Yes! I'm back! I'm back! Hehe. Marilah kita terserempakkan diri.. ;)