Tuesday, March 10, 2009

Hell Bento!


Hari ni aku tengok cerita Hell Bento untuk kelas Politics of Contemporary Asian. Aku pernah dengar cerita ni sebenarnya. Tapi tak pernah la tengok. Kalau tak silap ada sedikit controversy tentang apa yang disampaikan. Actually dia bukan cerita, it's a 57 mins documentary. Bercerita pasal underground Japanese. Dengan lampu tertutup, nasib baik aku tak berlayar ke Jepun terus. Mula-mula excited jugakla. Cerita pasal Jepun kan. Konon-konon balik ni boleh aku berlagak sikit dengan Ezzy. Teeeeeeeeeetapi.. The first 5 mins je aku berjaya tegak 90 darjah, lepas tu dah hampir ke 45 darjah. Kira ok la tu.. Mat Saleh yang lain siap dah cium meja.. Bila lecturer buka lampu, ramai yang coverline lap-lap meja. Siapa cakap Mat Saleh ni pandai?

Dalam Hell Bento tu adala tunjuk few places yang aku pernah pergi. Sekali je.. Tiba-tiba aku rasa nak mula bercerita pasal trip aku pergi berjumpa Ezzy hari tu. Bukan aku tak nak cerita awal-awal. I just don't want others to think that I like to brag. Especially I went there to see my HUSBAND kan.. Lagi la ringan mulut-mulut 'anonymous' nak mengata aku. So thats why I hold back the idea first. But now aku rasa nak bercerita pulak sebab nanti one sweet day, when Eizwan is big enough to read, at least he can read the exprience his mother went through, right? Lagi pun, this is my space. I should have the freedom to let go anything out of the system. So.. Tomorrow aku start cerita. Hahaha. Punyala panjang lebar menegakkan kebenaran..

7 comments:

Hana Ibrahim said...

ill wait...nak tau pls

ayin1911 said...

silalah bercerita ja..
nk gak dgr citer2 dr matahari terbit tuh..
it's ur space babe..

dina said...

pedulik hapa kat anon tu ja, teruskan cerita kau...

zazaez said...

Hana, Zaireen and Dina:
Alamak! Tiba-tiba segan pulak.. Hahaha..

Nanti aku kongsi 'pengembaraan' aku tu ya? Bila ada rezeki, bila sesiapa dapat pergi sana, boleh guna cerita aku as guidance kan? Hehe..

pye:rudz said...

macam pernah dengar cerita hell bento nih... ntah, tak ingatlah.
kem salam kat ezi.

zazaez said...

Pye:rudz:
Pernah create controversy dulu sebab dia reveal the underground life of Japanese.. Insya Allah akan disampaikan..

Babe! Fairuz kirim salam.. ;)

Anonymous said...

wa'alaikumsalam..
lu punya cite bas mini 20 buat gua tekenang zaman muda wakaka..