Tuesday, March 17, 2009

Mengeluhkah?

Hari ini aku penat..
10 tahun mengejar sekeping kertas..

Semakin mampir aku di garisan penghujung,
Semakin hati aku resah..

Kenapa tiba-tiba kehidupan terlampau baik pada aku?
Mungkin ini hanya satu lagi acahan hidup?

Berbaloikah nanti pengorbanan yang disuakan?
Adakah aku akan tersenyum, menangis?

Putus asa bukan perkataannya,
Janganlah kamu dunia melontar tafsir atau menghukumi aku,
Aku hanya penat..

Beri aku masa..
Beri aku peluang..

Hari ini aku tidak mahu menjadi seorang ibu yang cekal..
Hari ini aku tidak mahu menjadi sang isteri yang tabah..
Hari ini aku mahu menangis..
Aku penat..

14 comments:

Anonymous said...

ada satu lagu popular kat jepun which among japanese ckp it's quite inspiring..tajuk dia 'makenaide' means don't give up kut lebih kurang..

Remember the excitement we felt
When suddenly our eyes met
We fell in love in the season of pastel-colors
Keep shining as you used to

Don't give up, just a little more
Keep running till the end
No matter how apart we are
My heart is inside you
Go and chase your dream

No matter what happen I'll remain calm
Saying everything should be fine
Dance closely with me tonight
Remember my love to you is never changed

Don't give up, look
Your goal is so close
No matter how apart we are
My heart is inside you
Feel my eyes staring upon you

Ganbatte mummy..

SyaNa said...

so sweet ez..meremang bulu roma ku..
come on ja..skit lagi..

zazaez said...

Baby:
Thank you baby for such a nice song.. Dont worry daddy.. Mommy just need some time..

Anonymous said...

dat'll b sumthng precious waiting 4 u at d end =) like evry1 said..
dont give up sis..nice to know sum1 strong like u..God Bless~!

zazaez said...

Syana:
Thanx Shana.. Ja ni memang macam ni.. Dia ada time2 dia tak berapa betul.. Hehe.. But, I WILL SURVIVE! Yea yea.. ;)

Nurul:
Hopefully.. Insya Allah.. :) There are others out there who are much stronger than me and in worse situation than mine.. But thanx anyway.. ;)

dina said...

ja & ez...

sweetnya korang ni!

muNm said...

hi... just stumble your blog & end up reading all your post..;p i ingat my situation dah teruk; away from hubby & all, but after reading yours, with 3 of u at different country, all i can say, u mmg seorang yang tabah.

zazaez said...

Dina:
Bila dah berjauhan Dina, barula perasaan rindu, benda-benda sweet akan terkeluar.. Cuba kalau duduk satu rumah.. ;)

muNm:
Thank u for reading all my 'merepek' entries.. Maybe we just have to bear in mind that somebody out there is in worse situation than ours.. And like Jeneral Eji Izumairu always said to me..

"Pergi study kan.. Bukan pergi perang pun.."

Macam mana nak menangis kalau husband cakap macam tu..? So I just hold back my tears.. ;)

Diarihatiku1976 said...

biasalah perasaan kan... saya pun cam tu gak

chics said...

Eh berperang apa. Berperang dengan perasaan. Hehe batu api tak aku?

Tapi takpe ja, sikitttt je lagi. Kalau kau boleh go through zaman seksa 5 tahun dekat sekolah takkan ini tak boleh? You can do it!

zazaez said...

My Blog:
Tu la.. Tapi perasaan ni kalau dilayan memang tak bawa kita ke mana.. Takpe.. Jom kita sama2 lawan.. ;)

Chics:
Haha.. Betul! Betul!

Tu lain Chics.. Belum kahwin, belum ada anak.. Kalau aku sedih time sekolah dulu pun sebab aku malas nak basuh kasut sekolah sendiri.. Hehe.

Yang kena tinggal dengan husband 4-5 hari or tinggalkan anak 2-3 hari pun bole terasa.. Tapi takpe.. Aku tau ada yang lebih teruk dari aku.. So, PERAAANGGG!! ;)

Anonymous said...

Alaa Ja..common la...you can do it..chaiyuk2x..ehehe..tgk ni aku xde keja lgi..kantoiii..baca blog ko..hahahah...xde acah2 nyer idup ni Ja..gamble sey...all the best k...

p/s: ye la..ko ngn Ezzy ni so sweeeetttttttt sgt.;)

zazaez said...

Anonymous:
Thanks! Hahaha.. Layan je la aku punya luahan perasaan tu.. ;)

First time nama 'anonymous' ni bagi comment baik.. Hahaha.. Tetapi, siapakah gerangan tuan hamba? ;)

Anonymous said...

Anonymous tersebut..jeng..jeng..jeng..Akula Ja..Syifa..excited sgt nak comment sampai xletak nama...hahahaha..